الجمعة، ٢٥ سبتمبر ٢٠٠٩

اللهم لا إعتراض

اللهم لا إعتراض على قضائك يا رب
النهارده اول يوم افتح البلوجر بتاعى بعد شهرين تقريبا و كانت آخر كلماتى فضفضه ، و كنت اشتكى من تعب البيت ، و دلوقتى و انا ملازمة للفراش منذ خمسة اسابيع نتيجة لوقوعى و كسر سافى اليسرى و تركيب شريحة و امامى خمسة اشهر اخرى سالازم الفراش ؟؟
الحمد لله على كل شىء .. قدر الله و ما شاء فعل .
من قبل رمضان باسبوع و انا بالمستشفى ، و ثانى يوم من الشهر الكريم عملت العملية ، و قضيت باقى رمضان و العيد و انا بالفراش
قد ايه حسيت ان تعبى فى البيت و اجهادى فى خدمة اولادى كان نعمة من الله ، و صدق من قال لو علمتم الغيب لإخترتم الواقع ،
الحمد لله ، على الرغم من جزعى على رقادى هذا لان البيت كله ارتبك فاولادى لم يتعودوا ع الخدمة فى البيت ، و لكنهم اضطروا الى العمل فى المطبخ و تنظيف حجراتهم و مساعدة والدهم فى اعداد الطعام ، و ايضا مراعاتى ...
فعلا أكيد رينا له حكمة فى قضاءه الحمد لله .. الحمد لله

هناك تعليقان (٢):

صبرني يارب يقول...

الف الف سلامه عليكى يا جميل

ما لحظتش غيابك والله عشان كنت فى رمضان بادخل قليل اوي كنت مشغوله خالص

وطبعا ربنا ما يحرم حد من صحته ابدا

بس معلش قدر الله وما شاء فعل وان شاء الله هاتبقى احسن

وربنا يجعله فى ميزان حسناتك بس اشربي لبن كويس واهتمي بالكالسيوم

وباذن الله هاتبقى تمام والف الف سلامه عليكى يا جميل

Rosa يقول...

أكيد طبعاً له حكمة و أكبر حكمة ان كلنا حسينا بقيمتك وسطنا يا ماما و قد ايه كنتي شايلة عننا كلنا.

ربنا يقومك لينا بالسلامة يا حبيبتي و يهون تعبك يا رب و يقصر الزمن هو قادر على كل شئ